Thailand here we come again...

29-30 mars//

Efter en stressig incheckning och halsning av en bruklig öl,slängde vi oss in på planet i sista minuten. Träffade Lillemor från Sterling med sina två barn...kul...vi kommer att följas upp på Ko Samet senare på resan. Resan gick bra...vi hade bullat upp med rejäl matsäck bestående av pasta,köttbullar,oliver,mozzarella,tuckex,minibells och godis. Väl framme runt halv 7 på morgonen tog vi oss till busshållplatsen för att få beskedet att bussen till Ban Phe var inställd p.g.a inga resenärer.....men hallåa ...vi står ju här sa vi,men nej nej. Det blev att vänta på en annan buss till en annan ort o sen vidare. Vi satt oss ner o tappade lite ork,då en taxigubbe iakttagit oss. Han erbjöd sin tjänst att köra oss för 1600 baht....normalt 2500. Fick ner priset till 1300,så då slog vi till.

2 timmar senare var vi framme på vårt fina hotell i Ban Phe...Bandara on sea. Vackert o ganska lyxigt hotell. Snabbt slängde vi in bagaget för att gå till Kims Restaurant och äta lunch. Tack Åsa Wigstad för dina tips!! Sen blev det poolhäng,middag och film på rummet.

31 mars//

Nu är vi i rytm för flera upptåg...efter en god frukost drog vi oss till Kims för sol,bad och häng med falangerna. Träffade många svenskar som bor runt ikring o har Kims som favorit. Efter god lunch....Nellie tog nudlar och jag shrimps med yellow curry....tack Elin för tipset,tog vi oss en behövlig massage. Det är såååå varmt här....tror nog det ligger runt 35 gr i luften och över 30 gr i vattnet......de ni!!

Innan middagen han vi med pooldopp o slapp på rummet. Denna kväll blev det ny restaurang som också bjöd på fireshow. Efter middagen tog vi en promenad i månskenet och väl hemma i ett svalt rum bjöd Johnny Depp på en skräc kfilm där halva befolkningen blev monster. Trots detta somnade vi nöjda efter en dag i detta fantastiska land.

1 April//

Vaknade utsövda och gick för att äta en mysig o lång frukost. Efter vi packat klart låg vi vid poolen för att sedan checka ut vid tolv. Efter det tog vi en sista runda till Kims för att gå i oss lite lunch. Vi tog oss också ett sista dopp innan avfärd mot nästa stop....Mae Phim. Vi tog på oss ryggorna och tog farväl av Ban Phe. Väl uppe på stora vägen hoppades vi finna en taxi,men det var lättare sagt än gjort. Solen gassade och vi började ge upp då en bil stannade och frågade om vi ville åka med. I bilen fanns en mormor,en mamma och hennes 20-åriga son. De hade varit och storshoppat,men de tryckte in sig o välkomnade oss in i bilen. Sonen skulle till Californien efter skolan här o hälsa på sin morbror som driver en liten restaurang. När han hörde att jag varit där undrade han om jag visste vem det var....haha...vilken världsbild! Vi blev körda till vårt nästa boende Villa Bali... Väl inne i vår bungalows blev vi varse att wi-fi inte fungerade. Vi bytte bungalow...nöjda med det då den ligger precis vid poolen och var fräschare. Efter det blev det pooldopp och mys på rummet innan middag. Vi tänkte kolla lite tv,men sån tur hade vi inte. Tre stycken i personalen var här och försökte fixa....men icke. Ni får nog byta till ny bungalow.....AGAIN i stay...no Way. Vi drog ut på stan och åt en god middag längs gatan vid stranden. Vi hamnade även hos några kattungar och några hundpolare följde med oss en bit på vägen....ovanligt va!!! Vi avslutade kvällen på Tequila Bar som ägs av en svensk tror vi. När vi kom hem såg vi att två var fixad,men vad gjorde det då det finns 200 kanaler och två av dom är inte från Thailand...MEN Indiana Jones fick snällt låta som en 15-årig thaikille....så skönt....då går tvn bort. Innan vi släckte hörde vi en katt utanför. Det resulterade i att Nellie inte gav sig förrän katten var i vår bungalow....bara för ett kort tag kan jag berätta. Snacka om kattsug efter våra bääääbisar,som vi vet har det bra hos Linnea...tack vännen! God natt!

2 april//

Upp lagom för frukost. Sen grisbilen....lokalbussen...till Ban Phe för att gå på akvarium. Häftiga färgglada fiskar och flera sköldpaddor fanns där också. Besöket var ganska snabbt avklarat,så det blev några timmar att slå ihjäl innan marknaden som startade framåt två. Vi hittade en nystartad bar med airkon....O'Learys...jo jag tackar. En svensk mötte upp oss o berättade att han startade den bara för tre veckor sen. Började sen bli hungriga så vi gick till Christies som svensken tipsade om. Tog sedan en runda på marknaden. Nellie fick en plånbok och vi inhandlade också färsk ananas. Ingen speciell marknad,men vi sparar ju oss till Bangkok. Hemma runt fyra,tränade lite i poolen och softade innan utgång. Ikväll blev det Sunshine restaurang och drink på Tequila igen. Besökte även skräddaren Sahib som syr in min svarta byxdräkt jag sydde upp i Vietnam. Låg uppe länge båda två o sen kunde jag inte sova....fullmåne ...här också.

3 April//

2 Apr 2015

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.