Blogg

RSS

Lillemors födelsedag..

8 Apr 2015

Klockan halv nio väckte Vilda oss för att smyga in till Lillemor. Hon fick en rosslig födelsedagssång med frukost på säng. Runt elva skulle Lillemor och barnen åka Paragliding, Nellie är sugen,men jag tycker att det är lite överreklamerat. Tre hundra spänn för tio minuter. Roligare saker kan man få  för det,men men det är en ny dag i morgon också....vem vet. Skön dag förstås. Vi bestämde oss för att hyra moppe Nellie och jag,men vädret blev sämre efter lunch och sedan brallade det i rejält precis när vi skulle åka och första regnet på vår semester kom med blixtar och dunder. Ganska mysigt faktiskt. Ligger på rummet nu med en cider och tjejerna tränar på dansen som de ska överraska Lillemor med under vår gemensamma middag ikväll......

Sköna dagar på Ko Samet

5 april//

Satt med våra grannar från Sala vid frukosten. Packade det sista och checkade ut. Nu gick resan mot Ko Samet. Vi ställde oss vi vägen ihopp om att "grisbilen' snart skulle dyka upp....man vet aldrig...ca tid här är tidtabellens motto. Vi hoppade av vid piren,köpte biljett på stora båten som de sa skulle gå kl.11. Många med oss väntade,men plötsligt skulle den gå 11.30...suck. Några kroknade o blev sura...vi hakade på o delade speedbåt. Då blev vi körda direkt till vår strand där vi skulle checka in på Saikeaw villa. Enkelt men stort rum...inget mera. Detta blev en nödlösning då vi ville hit idag och inget var ledigt på vårt andra ställe där vi bor imorgon. Det är långledigt för många Thailändare och det märks kan jag säga. Vi slappade,käkade lunch o väntade in kvällen. Nellie har längtat efter flätor så det blev sådana idag. Nellie ser ju katter överallt och vill ju helst ta med dom hem allihopa. Idag fick hon nöja sig med en hennatatuering av en kisse som faktiskt liknade Musse.

Framåt kvällen blev det mat och fireshow. Saikeaw beach är den mest populära stranden vad gäller nattliv. Galet mycket folk och fireshows längs hela stranden utanför varje restaurang. I mina ögon så hysteriskt. Längtar till imorgon då vi tar oss till nästa strand där det är betydligt mycket lugnare.

6 april//

Drog direkt till Tub Tim Resort. Fick checka in direkt. Skönt. Äntligen en bungalow nästan på stranden. Jättefin lugn strand med vit sand mellan tårna,några restauranger,massage och frid råder. Lillemor, min gamla flygkollega  med dina två barn Vilda och Liam dök upp strax efter. Bad och lek hela dagen. Vi avslutade beachdagen med en timmes massage i skuggan under träden. Efter vår dagliga nedvarvning på rummet tog vi en promenad till Silver sand beach för middag. De andra skulle träffa sina vänner som hellre ville bo på den livliga stranden.

Ni dom känner mig kommer nig ihåg att jag sagt att man inte ska gå på restaurang med mig,då oftast min beställning blir fel. Antingen glöms den bort, eller när maten kommer är det fel mat. Jag kan säga ...varför frångå ett koncept som håller. Nellie bara skrattar....det har blivit fel varje dag,men bara med min beställning. Tålamod är mitt förnamn....men vad gör det, vi har semester och stormtrivs.

7 april//

Kanon....buffé på frukosten. We like. Idag dök Lillemors vänner Eva o Peter upp med deras dotter Elin. Som jag nämnde ville de bo för det var lite fart,men de rymde ganska kvickt då det ändrats radikalt sen sist de var här. Så nu har de slutit upp till flocken,vi börjar bli ett gäng. Sedan kom ytterligare en vän till gänget Maria och hennes son Charlie. Så nu är vi tio stycken.Hyrde solstolar och parasoll och njöt oss genom dagen med några kalla, lunch från beachtanten, lite snack i vattnet och tjejerna har kanonkul. Het dag idag så jag brände mig lite. Nellie och Vilda gick iväg själva för massage och jag lade mig under airkondition då jag hade lite solfrossa.

Runt fem blev det AB på klippbaren. Mojito laget runt. Vi åt sen middag på vår restaurang på beachen. Tjejerna träffade en kille som heter Elias som fixar de godaste strandpannkakorna med choklad, vanlig och många mer smaker. Han är en söt thaikille som pratar svenska. Vi såg knappt röken av våra tjejer på hela kvällen.....lite förtjusta kanske ;))

Vi blev sittandes långt efter midnatt och efter vi säkert tömt baren gick vi hem för att krypa till kojs. Härlig dag!!

Snorklingsdag....

4 Apr 2015

Sov bättre inatt...tack o lov. Upp tidigare än vanligt. Träff i receptionen runt halv 10. Åkte med Villa-Balis arrangemang till tre öar. Vi var ca 20 st. Först stannade vi till vid Sköldpaddornas residence. Prinsessan ägde denna ö ,men efter hon såg att många sköldpaddor fanns runt och behovet att skapa ett projekt som ökade beståndet bestämde hon sig för att skänka ön till projektet....Save the Turtles. Det var tyvärr väldigt enkelt p.g.a att det inte kan finnas växtlighet i bassängerna p.g.a alger som bildas. I två så kallade bassänger låg tre honor som producerar ägg. Tyvärr har de offrat dom för att kunna släppa ut hundratals sköldpaddsbarn när de är ca 5-6 månader. Honorna ligger 10-15 år i samma bassäng utan att göra någonting. Kändes hemskt,men man får se det som en god sak.

Sen blev det snorkling. Första gg för Nellie. Spännande att hoppa ut från båten på öppet hav för att sen se fisklivet under ytan. Såg några färgglada fiskar ,men korallerna såg lite trötta ut. Åkte till två olika ställen för snorkling,därefter fick vi slappa,bada och äta lunch. Vi var ute till kl.16. Kände att det räckte gott och väl då solen är stark. Vi träffade många trevliga svenskar ,som vi sen åt middag med på kvällen.

Gick förbi skräddarn för att hämta min byxdress ,men ingen där. Det visade sig att de lämnat den på hotellet. Avslutade kvällen i hotellbaren med våra grannar över en smoothie och Mojito. Pratade med vår familj idag som åt påskmiddag hos Lisa. Känns konstigt att inte vara med. Nazzi...

Cola Cola beach

3 Apr 2015

Tog farväl av våra bungalowgrannar som drog till Ko Chang idag. Vi åt frukost och sen fick vi skjuts till Coca Cola Beach. Jättefin beach med tre små härliga restauranger . Överallt runt Ban Phe o Mae Phim finns det svenskar i övre medelåldern som har skapat sig en idyll här emellan våra kalla årstider. Träffade idag på flera som bor på Safir Village där vår vän Elins mamma Åsa och man bor under delar av året. Det måste vara härligt att vara ett så stort gäng som återkommer hit och umgås mer eller mindre. Träffade oxå några gymnasttjejer från Sala som också tävlar i truppgymnastik. Det blev några rondat och volter för Nellie även om hon är svårövertalad att visa sina fantastiska förmågor . Nu är vi hemma igen efter den mysigaste stranddagen hittills .Ikväll äter vi på Tequila o i morgon blir det heldag på havet med snorkling.....ketjing...

Nyss hemkommen från middagen...vill bara berätta upplevelsen på restaurangen där vi bor. Stannade upp en stund för att lyssna på karaoke som alla har här på sina barer. Vi iakttar tre familjer bestående av två barn och två föräldrar. De pratar inte med varandra utan hänger över sina mobiler och skärmar av sig totalt. Även föräldrarna. Likadant med de andra två familjerna...Blir såå ledsen. Vad ska vi bli av. Nu ska vi spela Skipbo och ta en kall innan läggdags . Kram

Thailand here we come again...

2 Apr 2015

29-30 mars//

Efter en stressig incheckning och halsning av en bruklig öl,slängde vi oss in på planet i sista minuten. Träffade Lillemor från Sterling med sina två barn...kul...vi kommer att följas upp på Ko Samet senare på resan. Resan gick bra...vi hade bullat upp med rejäl matsäck bestående av pasta,köttbullar,oliver,mozzarella,tuckex,minibells och godis. Väl framme runt halv 7 på morgonen tog vi oss till busshållplatsen för att få beskedet att bussen till Ban Phe var inställd p.g.a inga resenärer.....men hallåa ...vi står ju här sa vi,men nej nej. Det blev att vänta på en annan buss till en annan ort o sen vidare. Vi satt oss ner o tappade lite ork,då en taxigubbe iakttagit oss. Han erbjöd sin tjänst att köra oss för 1600 baht....normalt 2500. Fick ner priset till 1300,så då slog vi till.

2 timmar senare var vi framme på vårt fina hotell i Ban Phe...Bandara on sea. Vackert o ganska lyxigt hotell. Snabbt slängde vi in bagaget för att gå till Kims Restaurant och äta lunch. Tack Åsa Wigstad för dina tips!! Sen blev det poolhäng,middag och film på rummet.

31 mars//

Nu är vi i rytm för flera upptåg...efter en god frukost drog vi oss till Kims för sol,bad och häng med falangerna. Träffade många svenskar som bor runt ikring o har Kims som favorit. Efter god lunch....Nellie tog nudlar och jag shrimps med yellow curry....tack Elin för tipset,tog vi oss en behövlig massage. Det är såååå varmt här....tror nog det ligger runt 35 gr i luften och över 30 gr i vattnet......de ni!!

Innan middagen han vi med pooldopp o slapp på rummet. Denna kväll blev det ny restaurang som också bjöd på fireshow. Efter middagen tog vi en promenad i månskenet och väl hemma i ett svalt rum bjöd Johnny Depp på en skräc kfilm där halva befolkningen blev monster. Trots detta somnade vi nöjda efter en dag i detta fantastiska land.

1 April//

Vaknade utsövda och gick för att äta en mysig o lång frukost. Efter vi packat klart låg vi vid poolen för att sedan checka ut vid tolv. Efter det tog vi en sista runda till Kims för att gå i oss lite lunch. Vi tog oss också ett sista dopp innan avfärd mot nästa stop....Mae Phim. Vi tog på oss ryggorna och tog farväl av Ban Phe. Väl uppe på stora vägen hoppades vi finna en taxi,men det var lättare sagt än gjort. Solen gassade och vi började ge upp då en bil stannade och frågade om vi ville åka med. I bilen fanns en mormor,en mamma och hennes 20-åriga son. De hade varit och storshoppat,men de tryckte in sig o välkomnade oss in i bilen. Sonen skulle till Californien efter skolan här o hälsa på sin morbror som driver en liten restaurang. När han hörde att jag varit där undrade han om jag visste vem det var....haha...vilken världsbild! Vi blev körda till vårt nästa boende Villa Bali... Väl inne i vår bungalows blev vi varse att wi-fi inte fungerade. Vi bytte bungalow...nöjda med det då den ligger precis vid poolen och var fräschare. Efter det blev det pooldopp och mys på rummet innan middag. Vi tänkte kolla lite tv,men sån tur hade vi inte. Tre stycken i personalen var här och försökte fixa....men icke. Ni får nog byta till ny bungalow.....AGAIN i stay...no Way. Vi drog ut på stan och åt en god middag längs gatan vid stranden. Vi hamnade även hos några kattungar och några hundpolare följde med oss en bit på vägen....ovanligt va!!! Vi avslutade kvällen på Tequila Bar som ägs av en svensk tror vi. När vi kom hem såg vi att två var fixad,men vad gjorde det då det finns 200 kanaler och två av dom är inte från Thailand...MEN Indiana Jones fick snällt låta som en 15-årig thaikille....så skönt....då går tvn bort. Innan vi släckte hörde vi en katt utanför. Det resulterade i att Nellie inte gav sig förrän katten var i vår bungalow....bara för ett kort tag kan jag berätta. Snacka om kattsug efter våra bääääbisar,som vi vet har det bra hos Linnea...tack vännen! God natt!

2 april//

Upp lagom för frukost. Sen grisbilen....lokalbussen...till Ban Phe för att gå på akvarium. Häftiga färgglada fiskar och flera sköldpaddor fanns där också. Besöket var ganska snabbt avklarat,så det blev några timmar att slå ihjäl innan marknaden som startade framåt två. Vi hittade en nystartad bar med airkon....O'Learys...jo jag tackar. En svensk mötte upp oss o berättade att han startade den bara för tre veckor sen. Började sen bli hungriga så vi gick till Christies som svensken tipsade om. Tog sedan en runda på marknaden. Nellie fick en plånbok och vi inhandlade också färsk ananas. Ingen speciell marknad,men vi sparar ju oss till Bangkok. Hemma runt fyra,tränade lite i poolen och softade innan utgång. Ikväll blev det Sunshine restaurang och drink på Tequila igen. Besökte även skräddaren Sahib som syr in min svarta byxdräkt jag sydde upp i Vietnam. Låg uppe länge båda två o sen kunde jag inte sova....fullmåne ...här också.

3 April//

Tack alla ni som följt oss.....

12 Mar 2013

Sitter nu hemma i vårt lilla hus. Det är med både glädje och vemod vi avslutar denna blogg....för denna gång. Ska nu äta lite lunch och tömma väskorna. Vi sa just att det är skönt att komma hem, men snart suger det säkert i restarmen igen. Undrar var vi åker då!

TACK ni som följt oss på vägen och vi hoppas att vi kunnat förmedlat lite vad vi känt och upplevt.Det har varit en välförtjänt resa och avkoppling. Imorgon väntar skola och jobb. Det ska bli kul att återse alla.

Dessutom är det snart helg.....!!

Kramar i massor!

Sista natten med gänget...

11 Mar 2013

Jiiippiiii. vaknade till sol. Upp relativt tidigt och åt frukost. Sen blev det poolläge i några timmar. Erik och Nellie tog en gymrunda och jag/Gittan pressade på den sista brännan.

Vi checkade ut runt 14-tiden och lämnade väskorna på hotellet. Sista rundan innan hemgång. Det blev några brallor till Erik som kostade 50 kr styck. Skitsnygga!

Det blev lite besök i några affärer och sen en sista middag i Bangkok. Taxi till skräddaren som INTE var klar. Suck, gick en runda till och var tillbaka till kl.7. Nu började det bli lite stressigt då vår limo skulle avgå från hotellet kl.20.45. Dessutom när väl allt kom från skräddaren till affären var kavaj och väst för tajta och brallorna för korta.

Till hotellet för snabbdusch uppe på gymmet och sen en drink i baren. Trot eller ej så kom det bud med kostymen tjugo över åtta och lugnet råder. Erik provade och det blev riktigt bra.

Limo till flygplatsen och en smärtfri check in. Vi skulle handla taxfree tänkte vi oss, men då fick vi inte det då vi mellanlandar. Suck!!! och i Istanbul som det är så dyrt. En öl kostar nittio kronor i baren där. Hoppas bara inte taxfree håller sån nivå. Väl framme i Istanbul efter 10 timmars flygning gick vi raka vägen till taxfree. Något dyrare än Bangkok, men det fick funka.

3 timmar kvar till kalla Sverige. Vårt plan landade kl.11 och vi blev mötta av Muhammod, en kille som jobbar på Eriks jobb. Schyssta bananer....men shit vad galet mycket snö det är kvar. Det hade vi inte räknat med. Dessutom ska det bli -20 gr i helgen.

............

Ett hett Bangkok inbjuder....

10 Mar 2013

Sov första natten i Bangkok och vaknade till dis vid 8. Frukost vid poolen och nu var det dax för shopping. Erik ville sy upp en kostym så vi frågade i receptionen vilken skräddare som var bra och låg nära. Fick svar att om en kvart blir vi upphämtade av affären som skulle köra oss dit. Insåg direkt när vi gick in hos skräddaren att vi hamnat fel. Det område där vi bor är ett ganska lyxigt område så skräddaren var oxå därefter. Fick på ett smidigt sett säga att vi skulle komma tillbaka efter vi varit på helgmarknaden....or not!

Tog Skytrain till marknaden som har blivit ännu större en sist vi var där. Köpte ett set med fin aromaolja att ha i badrummet och Nellie köpte en lila elefant. Vi blev kvar i 3 timmar. Vi tog en snabblunch och sen taxi till en skräddare vi läst oss till. Klockan var 16, så det började bli ont om tid då de behöver ca 24 timmar på sig. Det blev en mörkgrå kostym med skjorta och väst.

Hem till hotellet för en snabbdusch och kollade mellon på datorn....heja Robin,han var bäst!...sen vidare mot MBK. Erik köpte jeans och jag/Gittan en sommarklänning. Nellie köpte skor igen...ska hon bli som sin mor, kommenterar Erik.

Nu var det dax för middag. Det blev indiskt då vi kom in på de indiska/pakistanska kvarteren. Det blir sena middagar här då det är mycket att se på och tiden rinner iväg. Nöjda med shopping som inte blev så mycket denna gång, tog vi en tuktuk hemåt i natten.

Ska bli spännande att se hur Eriks kostym blir. Kl.18 ska vi vara där imorgon.

Nazzi!!

Hej då Koh Chang...Halloj Big Bangkok!

9 Mar 2013

Åt frukost och lade oss vid poolen för att jobba på brännan lite innan vi lämnade ön. Vi packade ihop runt kl.14 och tog oss in till stan för lite lunch innan vi tog taxi till färjan. Lite bråttom hade vi då färjetaxin var sen, så det blev en bumpig färd. Väl framme visade det sig att färjan inte gick kl.16 utan 16.30 som de sagt.

Oj nu blev det jobbigt. Denna färja skulle ta 50 minuter, men längre bort gick det en till färja som oxå gick 16.30 men som bara tog 25 min. Vi hoppade återigen upp på en tuktuktaxi och drog järnet till nästa. Som tur var så gick den tidigare än väntat eftersom den var fullsatt. Nu var det barar att hitta taxi som kunde ta oss till flygplatsen i Trat. Egentligen var ju tanken att åka buss till Bangkok, men vi kände att vi nog inte orkade skumpa på en buss till i 5 timmar.

Det kändes skönt att vi till slut satt på planet och att vi snart skulle vara framme. Så efter lååååång resa från Koh Chang landade vi i Bangkok. Vi möttes av en limo som tog oss till vårt hotell, och äntigen satte vi nyckleln i låset till vårt hotell Bliston Suwan Park. Ett 72 kvadratmeter rum med 2 tv-apparater och kök. Najjsss!

Vi tog en sen promenad och hamnade på ett mysigt hak nära vårt gamla kvarter Pratunum. Trötta stupade vi isäng runt 12.

Sol sen regn och sen sol igen....

8 Mar 2013

Efter god frukost tog vi oss en bit bort på stranden och hyrde en kajak. Vi paddlade ut till en ö i hopp om att kunna få se lite fiskar, Vi jämför alltid då vi var i Thailand första gg -96. Då fanns det alla sorts fiskar direkt vid vattenbrynet. Man kunde mata dom med bananer och det blev ett stim av alla sorts färgade fiskar.

Åren går och det blir grumligare och sikten blir sämre. Det kan ju tänkas att tiden på året gör att det är svårt att hitta fina fiskar också. Skulle så gärna vilja att Nellie ska få uppleva den känslan att vara mitt i ett stim av "akvariefiskar". Vi får nog söka oss till andra länder kanske. Den som söker han finner.

Väl framme till lilla ön gick vi iland och fick en stund där, men såg sen att himlen blev kolsvart och det började blåsa. Kände att det var lika bra att ta oss hemåt. Precis när vi kom tillbaka öppnade sig himlen och när det regnar i Thailand så är det inte småspik. Det öste ner i 30 minuter, och vips på ett ögonblick så sprack hela himlen upp och solen stekte på som vanligt.

Det blev återigen en dag på stranden. Nu har vi bara slappat och haft det kanon i många dagar så nu ska vi dra oss mot Bangkok imorgon för shopping och statspuls. YYYiiihaaa!

Dykdag för Erik o vi andra solar....

7 Mar 2013

Idag gick Erik upp tidigt för att åka ut och dyka. Tyvärr ringde de och sa att båten var trasig eller något. Erik gick iallafall in till stan för att snabbt hitta någon annan dykfirma. Han fick plats på en båt tillsammans med ca 8 stycken.

Det blev 2 dyk i ett nytt vrak som Thailändska regeringen sänkt för att skapa en naturpark under vattnet. Militärskeppet är 100 meter långt och ca 30 meter högt. De har tagit bort allt miljöfarligt innan de sänkt det. Tyvärr var sikten inte så bra, så det blev inte så många fiskar som syntes, men en sköldpadda dök upp och även en ovanlig murena.

Nöjd och trött kom Erik hem vid 17-tiden. Fräschade till oss och sen bar det ut på stan igen för mat. Vi åt på Sunset bar. På vägen hem passerade vi en bar som hade BBQ med fireshow. Vi blev kvar ett tag för att titta. De är otroligt duktiga på det de gör, men tyvärr kommer nog deras lungor paja efter ett tag, då de använder fotogen eller diesel.

Vi avslutade kvällen på vår strandbar, men vi kroknade snart efter dagens aktiviteter....natti!

Nya bilder att titta på....

7 Mar 2013

Njut av bilderna ...det gör vi i verkligheten..!

En kväll som andra....

6 Mar 2013

Efter en dag i solen och lite trötta efter gårdagen gick vi en runda för att hitta nåt att äta. Vi bestämde oss att åka ut till Bang Baopiren där det finns en marknad och fiskrestauranger. Vi tog en tuktuktaxi ut och handlade puffbyxor till Nellie. Vi hittade sen en trevlig liten restaurangen på bryggan. Beställde räkor, men denna gången som få var de inte så goda. Man kan inte ha tur varje gång.

När vi sen skulle hem fick vi vänta tills flera skulle åt samma håll. I mörkret satt vi som fånar uan att veta hur länge det skulle bli. Efter 20 minuter bestämde de sig att NU skulle taxin gå. Ok vi är i Thailand och då blir det på deras sätt. Hoppade av på bargatan för att kolla upp shoppen med dykning och aktiviteter på ön.

Vi bokade in elefantridning på fredag och Erik dykning imorgon. På vägen hem mötte vi tjejerna som hade varit helt slut efter vår kväll, men trevligt var det.

Väl hemma blev det lite tv och googlande. Jag/Gittan råkade hitta en sida om elefantridning och hur elefanterna mår. Det är ju ingen nyhet att många inte mår så bra av det som vi människor utsätter dom för. Såg tyvärr ett Youtubeklipp där de fångade in en vild elefant, inte ens fullvuxen och tränade och slog den med ispik för att den skulle göra som den blev tillsagd.Efter det kunde vi inte ut och rida, så vi avbokade turen.

Här på Koh Chang tillhör iochförsig alla elefantcamps en världshälsoorganistion som hjälper djur....men men  man ska inte vara helt säker. Det kändes bra iallafall att boka av.

Erik bokade in dykning tidigt imorgon bitti. Det blir 2 dyk. Så vi andra softar vid poolen.

Natti

En dag på Koh Chang...

6 Mar 2013

Som sagt....efter en mardrömskväll och dålig sömn, då bungalowen vi checkade inpå sent låg vid gatan gick vi och åt en god frukost. Laddade för en runda för att kolla hotell. Som vi skrev blev det ett fint hotell. Vi låg vid stranden hela dagen och vid 18-tiden gick vi och lade oss på en barveranda för att titta på solnedgången. Vi beställde sedvanlig Bucket of Ice. En plasthink med drink i där man tillsammans dricker ur varsitt sugrör.

Det finns många hundar här som på alla andra ställen vi varit på. De har sina revir på stranden och ibland ryker de ihop. En liten svart pincher blev påhoppad av tre stora hundar och skadade benet. Skrikande och haltande försökte den ta sig bort ut i vattnet. En äldre "kärring" som säljer smyckan tog upp hunden och sen slog hon den rejält och doppade den upp och ner i vattnet så den knappt kunde andas. Erik ryckte in och gav henne en utskällning. Hon sa att det var hennes hund, men det får vi ju hoppas att det inte är. Skakad och skärrad sprang den bort där den kom ifrån. Hoppas att den mår bättre idag. Man blir så ledsen när man ser sånt, men de har ju en annan syn här på sina hundar än vad vi har. Man får blunda och bita ihop.

Vi träffade två danska tjejer på stället och vi blev sittande tillsammans med dom till sent på kvällen.Det blev ett gäng öl, mycket skratt och vi avslutade kvällen med ett nattbad.

Nellie engagerade hela stranden igår med sina volter och hjulningar , bra med lite träning då hon varit borta länge från gympan hemma. Hon läser och gör sina läxor också.Det blir även dagbok varje dag som hon sen ska läsa upp i klassen.

Nu ligger jag/Gittan ensam på stranden då resten av gänget tog sig till gymmet i stan för att svettas lite. Sen blir det nog simning i den helt fantastika gigantiska poolen de har här, tjingeling!

KOH CHANG.....Elefantön

5 Mar 2013

Efter 12 timmars resa från Kambodja äntrade vi Elefantön. Hungriga,irriterade och vimsiga av värmen blev det akutcheckin på ett hotell bara för natten kl.8 på kvällen. Nu på morgonen har vi letat runt och hittat ett.....hmmmm lyxhotell vid namn Bhumiyama Beach Resort. Nu ska det BARA slappas.....vi hörs snart.

← Äldre inlägg

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.